hit counter

Web Analytics Made Easy -
StatCounter

Algemene hardloopvragen

Emile | email | 27-05-2020

Hallo,
Ik ben sinds maart aan het hardlopen.
Verder voetbal ik jaren (2x in de week) en ben ik ook jaren veel in de sportschool
Ik ben te zwaar, 85,3KG bij 1.78m.
Niet puur vet, maar ik heb veel spiermassa
De sportschool doe ik niet meer sinds Coronatijd en ik ben weer aan het hardlopen (3 a 4x in de week). Wil gaan trainen voor de (halve) Marathon.Ik loop meestal gewoon direct vanuit huis een ronde van 6 a 7 KM. Ik ben nu echter ook aan het afwisselen, in het weekend lange runs, door de weeks wat korter en intervallen soms. Lees veel over "omslagpunt" en zone 1 tm 5. Ik loop veel in zone 3 , terwijl ik volgens de theorie in zone 2 moet lopen (HR 105 en 140).
Mijn HR gaat snel richting de 150 , ook al loop ik rustig. Het voelt niet heel zwaar en kan gewoon praten, maar mijn hartslag kan niet onder de 140 tenzij ik ga wandelen.
Klopt het dat het trainingseffect van zone 3 niet super is en je of heel hard moet gaan (zone 4) door interval of tempoloop, of juist "vogels kijken" in zone 2?
Zone 2 is lastig. Ik moet dan echt een paar minuten gaan wandelen om mijn HR omlaag te krijgen. Is dat de bedoeling?Kan iemand mij meer vertellen over hoe dit precies zit?

Geef hier een reactie

tekst

naam

e-mail

Dit veld s.v.p. leeg laten

<b>We maken er maar het beste van...</b>
We maken er maar het beste van...


<b>Laat de liefde niet aan toeval over</b>
Laat de liefde niet aan toeval over