web analytics
Notifications
Clear all

HIIT Tabata  

 
 Anonymous

Ik ben weer begonnen aan het nieuwe sportseizoen (Voetbal) en merk dat de conditie nog niet is wat het hoort te zijn (de basis is redelijk). Ook wil ik wat vet verliezen.

Nu kwam ik toevallig op internet Tabata tegen. Dan doe je 8 sessies van 20 seconden sprinten en 10 seconden rust. Dit schijnt heel goed te zijn en je conditie zal snel omhoog gaan evenals je vetverlies.

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Citaat
Geplaatst : 11/09/2019 2:50 pm
 Anonymous

Ik zou er voorzichtig mee zijn in verband met blessures. Je kunt ook beginnen met 10 seconden sprinten en een halve minuut rust. Ook niet voluit gaan sprinten met zo'n schema, het kan dat je niet op tijd merkt dat je vermogen terugloopt.

ReageerCitaat
Geplaatst : 13/09/2019 4:59 am
 Anonymous

Dankje Leo, daar zat ik ook wel aan te denken maar dan haal je er volgens diverse bronnen op internet niet het beoogde resultaat

ReageerCitaat
Geplaatst : 13/09/2019 7:15 pm
 Anonymous

Met die Tabata hoef je ook niet te sprinten zie ik op Wikipedia.

Buiten dat, ik weet uit ervaring dat je resultaat kunt halen uit andere schema´s.

ReageerCitaat
Geplaatst : 14/09/2019 7:20 pm
Share: