Adverteren? Stuur een mailtje naar runnersmeetingpoint4u (at) gmail.com

enkels stijf na het lopen

Sjoerd | email | 20-06-2009

Na het lopen ik loop 3 keer per week 10 a 15 km heb ik vaak dat mijn enkels stijf
aan voelen.
Moet ik voor het lopen oefeningen doen
of na het lopen iets?
Ik draai wel wat met mijn enkels na het lopen.

De laatste reactie staat bovenaan. Er zijn 7 reacties op dit onderwerp.

gekke henkie | 12-08-2016

Anja Brugman Weemhoff, wat wil je nu melden op een onderwerp ... ruim 7 JAAR LATER!!!!

Benne gij unne KOEKWAUS???

Ga weg hier aandachtstrekker; dit is een hardlopersforum , niet meer en niet minder.

vragen?

Anja Brugman | email | 09-08-2016

Alsof je strak verband om je enkels hebt zitten.
Geen vocht. Enkels gewoon slank.
Loop elke dag 5 km. Wandelend.
Ben wel 65 jaar.
Vind nergens antwoord.....

Willibrord | 02-07-2009

ik zou ook rustiger aandoen, het kan goed zijn dat je jezelf aan het overbelasten bent.
Train eens wat minder (afstand) wat rustiger (snelheid) wat minder frequent en sla eens een dag over (rustdag) en kijk of het beter wordt.

Maak niet de fout die ik maakte dat je denkt "erdoorheen" te kunnen lopen, voor je het weet zit je een half jaar thuis en kun je weer helemaal opnieuw beginnen. Ik liep eind vorig jaar ook drie keer per week 10-15 km per keer en nu, na een half jaar rust en diverse bezoeken aan artsen en fysiotherapeuten zit ik op een schema van minuut lopen, minuut wandelen.

Cees | 01-07-2009

Da's geen goed nieuws.

Waarschijnlijk train je elke keer veel te hard en zijn dit de eerste tekenen van een achillespees blessure. Als je er de volgende morgen ook last van hebt, dan weet ik het wel zeker.

Doe rustiger aan en kijk of het beter wordt.

Succes, Kees

Attila | 27-06-2009

Uit de woorden van Sjoerd haal ik dat hij begonnen is met lopen en nu lage afstanden kan doen.
Maar helaas heeft hij geen idee van een inwerk en uitloop programma.
Inwerken:
10 min inlopen (rustig dribbelen) dan los makende oefeningen. en loopscholing.
na de training uitlopen 10 min en rekken en strekken.
Daarnaast kan ook zijn loophouding de oorzaak zijn van de stijve pezen en banden rond zijn enkels.
Advies:
Laat er eens een trainer naar kijken. en laat je adviseren op basis van wat hij/zij ziet.
Adviseren op papier gaat in dit geval niet.

Anna | 26-06-2009

@lalal
denk dat anoniem wel gelijk heeft: er is zo, op afstand, weinig over te zeggen.
Kan van alles zijn inderdaad, beste advies is om eens bij een sportarts langs te gaan.

anoniem | 20-06-2009

Misschien heb je gewoon niet de juiste schoenen. of je moet wennen aan hardlopen.

moeilijk te zeggen

Geef hier een reactie

tekst

naam

e-mail

Dit veld s.v.p. leeg laten

<b>Lekker op wintersport?</b>
Lekker op wintersport?
Regel het zelf op vakantie.discount!

Plutosport

Op zoek naar een lastminute vakantiehuisje? Klik hier:

Passie voor hardlopen? Neem nu een extra voordelig proefabonnement op Runner's World, het meest gelezen hardloopmagazine!

Schrijf je ook in voor onze onregelmatig verschijnende nieuwsbrief

* verplicht veld

hit counter